Den první - 3. část

Dnešní díl začneme získáním paklíčů od Fricka.
Kluci si chtěli povídat jen o Němcovi, o paklíčích ani slovo.
Zapomněl jsem se totiž zajít podívat ke Kunešovi na bedýnku. Teď jen najít znovu Fricka.
Cestou ještě samozřejmě vybírám bylinky, obchodníci jsou sice bez peněz, ale ještě potřebuji koupit sady na opravování a nějaká Sejvovice se také hodí, tak můžeme vyměňovat. Jídlo (třeba vejce z kurníků) nosím jenom Blaničce, je nejbohatší, ale nic kromě jídla nechce.
Ha, má je.
Kluci makají, neobvyklý pohled.
Nejprve zaběhnu domů, v zamčené bedýnce je schovaná moje první hrací kostka, kterou si chci vzít s sebou pro štěstí. Kromě toho posilování dovednosti Otevírání zámků je dost důležité, i když nejsem žádný zloděj. Ale často u lapků a kumánů narazím na těžkou bednu, kterou bez vylepšení své schopnosti prostě neotevřu. Stejně tak mnohé poklady. A tak se snažím otevřít jakýkoliv zámek, na který narazím.
Bedna doma.
Otevírání mi alespoň zpočátku moc nejde. První bednu dávám na druhý pokus.
Moje stará kostka a knížka. Třeba se někdy naučím číst.
Po první bedně zaběhnu ke Kunešovi.
Jeho bedýnku dávám na první pokus.
Ale věci mu tam nechám, stejně už nikdo nemá peníze.
Pak se ještě pokusím otevřít nějaké dveře, ale šperháky došly, všechny čtyři jsem zlomil. Jsem skoro na druhém levelu, v Talmberku budeme vylepšovat dále. 
Teď se chystám udělat něco, na co nejsem pyšný, ale trochu zbroje by se hodilo, tak obereme jednoho strážného. Možná mu bude v bezvědomí lépe, až přijdou.
Počkáme, až s ním budeme sami.
Stačí se připlížit odzadu (klávesa C) a omráčit (klávesa F)
Spi blaze.
Tak, už zbývá jen skočit k Blaničce pro pivo a rychle zpět za tátou do kovárny, jednou jsem s pivem ještě chvilku poflakoval a hned mě táta sjel, že není pořádně studený...
U Blanky.
Zpět domů.
Následuje jeden z nejhezčích okamžiků, dokončujeme s tátou meč pro pana Racka. Povídáme si, popíjíme pivo a je nám spolu moc dobře. Jen mě táta nemusí peskovat za Němcův pohnojený dům, když jsem nic neházel.
Záštita vyrobená v Sázavě, je opravdu krásná.
Nějaký latinský nápis, pan Racek si to tak přál.
Hlavice vyrobena tamtéž.
Společná práce, povídáme si králích, jak bylo za Karla a jak je teď za Václava.
Dostal jsem vynadáno za Němcův dům, ale nehádám se a mlčím.
Společná práce.
Tereza si jde pro hřebíky pro tátu.
Donesl jsem jí je z bedny v světnici. Trochu po mně hází očkem, ale já mám svoji Blaničku.
Táta zkouší meč...
... a v tom přišel pan Racek.
 Nechal mě, ať si meč také zkusím!!! I když, tátovi se to ani trochu nelíbilo.
Ale, vůbec mi to nejde. Jak to ty dva dělají, že klacek useknou?? Mně se jen skácel.
Táta panu Rackovi slíbil, že meč ještě přeleští a pošle mě s ním pak na hrad. Rozloučili  jsme se s pány a pokračujeme v dodělávání meče, zatímco okolo nás hrozně rychle projel posel k hradu. Podíval jsem se na kopce za vsí a strnul jsem překvapením.
Táto!
Co se děje?
Koukej těch korouhví!
Masakr začíná.
To, co následovalo, nikdo netušil. Došlo ke strašnému masakru. Vesnice byla vybita a vypálena, jen pár lidí stihlo doběhnout do hradu a zachránit se. Kdoví, co s nimi dál bude. Táta mi dal rychlé a jasné příkazy, ať vezmu Rackův meč, obvazy z truhly v domě a utíkám do hradu. Sám se vydal pro maminku.
Běž Jindro!
Už jsou ve vesnici!
Masakr pokračuje.
Nedalo mi to a chtěl jsem rodičům pomoci. Táta skolil mečem hned několik bojovníků. Netušil jsem, že umí šermovat.
Ale pak ho plešatý bojovník na koní sejmul zezadu. A hned potom dostali i maminku.
Ne!
Zabiju Tě!
Zírám na scény ve vsi a nejsem schopen se ani pohnout. Když mi dojde, že nemohu nijak pomoci, vydávám se k hradu, ale už je pozdě, brána se zvedá
Běž Jindro, okolo hradu vede cesta! Utíkej a dej vědět v Talmberku, co se tady stalo!
Utíkám.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Den druhý - 3. část (návrat do Skalice)

Den třetí (úkol pro mlynáře Peška)

Den první - 1. část

Den 4. - 3. část (koupě koně, starobylá mapa 1)

Den druhý - 2. část (bylinkaření u Talmberka)

Den druhý - 1. část (útěk ze Skalice)

Kingdom Come Deliverance

Den čtvrtý - 1. část (trénink s Bernardem)

Den první - 2. část