Den třetí (úkol pro mlynáře Peška)

Hned vedle postele mám truhlu se všemi svými věcmi. Oblékám se a beru si svých pár drobností. Chybí mi tátův krásný nový meč, alespoň, že mám rychtářův Střep. Je pravda, že se mi s ním daleko lépe zachází. Nechávám si tady pár drobností, které nepotřebuji - knihy, pírka a pár bylinek. Naopak nalézám zvláštní velmi staře vypadající mapy. měl bych je prozkoumat, třeba opravdu vedou k pokladu.

Můj první domov, postel, truhla a jídlo. Nahoře v patře je truhla, dobře se na ní trénuje Vylamování zámků. Každý den je zamčená.

Umyl jsem se, alespoň trochu v kádi.

Nejprve jsem zašel za mlynářem.

Oblékl jsem se, najedl, umyl a vypravil za mlynářem vyrovnat své dluhy. Nechtěl peníze, ale práci, nepříjemnou práci. Mám vykopat nebožtíka a sundat mu prsten. To asi nezvládnu, i když mi dal na kuráž pálenku. Stavím se u kata, třeba poradí.


Lopatu však beru s sebou, ona se ještě bude hodit. Tu ze Skalice nemám.

Cestou se ještě stavím u ženy koželuha, má 200 grošů, tak jí prodám nějaké cetky sebrané lapkům, bylinky a groše jsou moje.

Šibeniční vrch je kopec hned za lázněmi, přejít potok a nahoru. Stojí na něm šibenice i katův dům. Vydávám se k němu, ať mám tento nepříjemný úkol za sebou.

Cestou nacházím vraní oko, není to vzácná bylina, ale roste jen v některých lesích, tak jí sbírám a nebudu prodávat, třeba se bude hodit na alchymii.

I muchomůrka se najde. Zajímavé, že bedly a hřiby mi vždycky v batohu hrozně rychle shnijí, ale muchomůrky ne, vydrží věčnost :) 

Rozhodl jsem se, že nebudu hrát na kata žádné divadlo, působí na mne jako férový chlap a tak s ním budu jednat na rovinu.

A jsem nahoře u kata.

Vyjde to?

Vyšlo! Prsten mi prodává, nemusím se hrabat v hrobě, to bych fakt nechtěl.

Pěkný domek v lesích se vším všudy.

Vracím se kolem lázní k mlynářovi, cestou se stavím u kotlíku, zase už mi kručí v břiše

Mlynář už na mne čeká.

Pešek je s mojí prací spokojený, ani se nevyptává, jak to šlo. Posílá mě s prstenem za kamarádem a zároveň mi nabízí další možnosti. Třeba prodej kradeného zboží, naučit se Vybírání kapes, Vylamování zámků, ... Terezko!? Co je Tvůj strýc vlastně zač??

Kradené zboží nemám, ale nějaké bylinky mu prodám.

Kupuji si knihu, paklíče a další mapu k pokladu, již třetí.

Zlodějem být nechci, ale dost často narazím na zámky u Kumánů, lapků i schovaných pokladů, to se prostě naučit musím. A jde to jen cvikem, tak poprosím mlynáře, ať mi ukáže pár fíglu. I mi dá několik paklíčů, což je super. Na jeho cvičné bedně se mohu chvilku trénovat, pak už jen u lidí. I když jim nic neukradnu, musím dát pozor na to, aby mě nikdo neviděl.

Naučíš mě to?

Mlynář mě odvedl ke cvičné bedně.

Hned první pokus se mi vydařil, Pešek mě pochválil a odešel. To je dobře. Alespoň neviděl, kolik paklíčů jsem vzápětí zlomil.

Hned si skočím do světnice v patře vyzkoušet, co jsem se naučil.

Než půjdu spát, ještě se projdu okolo řeky, abych si pročistil hlavu. Nalézám neuvěřitelné množství heřmánku, tolik pohromadě jsem ho ještě neviděl.

Zpátky se zase sotva vleču, však mám po kapsách přes metrák bylin!

Jak rád vidím světýlko útulného domova.

Pešek dost chrápe, ale asi stejně budu spát dobře, jsem strašně unavený. Však to byl můj první den na nohách po jaké době.

Dnes jsem se zlepšil v Opravě a získal perk Sedmimílové boty, ve Vylamování zámků a získal perk Odolné paklíče, v Síle (perk Pevný úchop), ve Výřečnosti (perk Neurozený). Také z předchozích dnů mám level Sečné zbraně (to asi po souboji s Prckem, perk Omráčení) a Plížení (perk Dešťomil, leje tady pořád).
Byl to opravdu náročný den.

Ráno umýt, prodat heřmánek a vstříc dalšímu dobrodružství.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Den druhý - 3. část (návrat do Skalice)

Den první - 1. část

Den 4. - 3. část (koupě koně, starobylá mapa 1)

Den druhý - 2. část (bylinkaření u Talmberka)

Den druhý - 1. část (útěk ze Skalice)

Den první - 3. část

Kingdom Come Deliverance

Den čtvrtý - 1. část (trénink s Bernardem)

Den první - 2. část